dimarts, 9 de setembre del 2008

1 any amb Windows Vista

Ja fa un any que vaig comprar un ordinador portàtil, i amb ell, venia per desgràcia el Vista. M’he mossegat la llengua moltes vegades, però ara que ja fa un any que el tinc és hora de fer balanç.

Hi ha dues coses que, per mi, defineixen el vista. La primera és la seva lentitud. El vista s’executa en l’ordinador més potent dels 3 que utilitzo habitualment i és el que va més a poc a poc. Els altres utilitzen XP i Ubuntu respectivament. La segona és la facilitat amb que les aplicacions deixen de funcionar. Algunes eren més antigues, però d’altres d’última generació també decideixen deixar de funcionar. El més curiós que m’ha passat és que el windows vista hem digués que canviés d’escàner a l’intentar instal·lar-ne un que no era d’última generació. Si cada cop que canvio de sistema operatiu he de canviar tot el maquinari, prefereixo tornar a l’edat de pedra.

Ara estic acabant de preparar un portàtil vell amb Ubuntu que funciona millor que el nou amb vista per fer el salt cap a Linux i el programari lliure. Se que no podré trencar de moment tots els lligams, però aquest és un pas decisiu.

Per aconseguir-ho, he decidit emmagatzemar la informació d’ús en un disc portàtil i així deslligar-ho d’un equip en concret. D’aquesta manera ja podré utilitzar l’Ubuntu com a maquina principal, deixant el Vista per aplicacions concretes que encara no he trobat un equivalent en Linux. Ja us aniré explicant com va l’experiment i espero que els que vàreu veure la llum abans que jo hem pugueu orientar.