dijous, 25 de setembre del 2008

Un capitalisme solidari

Hem viscut un període de creixement ininterromput de 17 anys consecutius. Els que van ser emprenedors o van trobar una via de negoci han guanyat diners a cabassos. No parlem dels bancs i grans corporacions empresarials que han crescut tant que tenen un domini planetari. Jo, com la majoria dels ciutadans no ens hem beneficiat d’aquesta festa econòmica. Però jo m’he conformat, sé com funciona el sistema i sé que no he fet allò necessari per forrar-me. És cert, que potser, i encara que m’agrada tenir diners, tinc una escala de valors que fa que valori més altres aspectes de la meva vida.

Ara s’acosta la turmenta perfecta, la crisis ja està aquí, la gran crisi per a molts experts. I ara el neocapitalisme o capitalisme salvatge, que defensaven el lliure mercat salvatge, s’ha tornat solidari. Veiem com associacions d’immobiliàries, grans promotores demanen ajuda a l’estat perquè els ajudi i a sobre, ara les grans empreses financeres, quina barra !!!

Ara ens repartiran les pèrdues de les grans empreses entre tots els ciutadans, per la intervenció dels estats, amb l’excusa de que no fer-ho seria pitjor que nosaltres. Aquests és el nou capitalisme solidari, repartim les pèrdues i ens quedem els guanys.