dimarts, 8 de gener del 2008

El full de paper té dues cares

Bé, ara estareu pensat que m'estic tornat boig, doncs és possible, però no per culpa d'aquest article.
Jo, fins fa poc temps, no vaig descobrir que els fulls tenen dues cares, almenys quan faig servir les impressores. La meva parella, molt conscienciada en aquest tema, no parava d'insistir-me i al final li vaig fer cas i us he de dir que estic molt satisfet amb el resultat.
Imprimir a dues cares, redueix automàticament els documents a la meitat el gruix, de forma que és més transportable i pràctic i a demés estalvies just la meitat de paper, és a dir, un negoci rodó.
Hi han diverses maneres d'aprofitar el paper i jo us donaré alguna de pràctica.
  • El més pràctic és tenir una impressora que sigui capaç d'imprimir a doble cara. Només cal activar l'opció i ja està, estalvi garantit.
  • Bé, si tenim eines més senzilletes també es pot fer. El més pràctic és dir-li a la impressora que imprimeixi primer les pàgines senars. Un cop impreses es col·loquen tal com han sortit els full i se li diu que ara imprimeixi les parells, però en ordre invers. I el resultat fa plorar d'emoció, surt ordenat i a doble cara. s'ha de tenir en compte que si tenim un nombre imparells de pàgines, a l'imprimir les senars, s'ha de treure la darrera i ja està. No totes les impressores funcionen igual, per tant et recomano que facis alguna pràctica amb algun document d'uns 4 fulls, val la pena.
  • Si ho trobes massa complicat i no et vols molestar a girar fulls, pots imprimir a una cara els els teus documents, però després enlloc de llençar-los a les escombraries els pots aprofitar per imprimir en la cara que encara està neta. Es recomanable deixar una safata o un calaix per deixar aquest paper que està apunt de ser reutilitzat.
Bé, només et demano que ho provis, el petit esforç es veurà recompensat i a demés estalvies paper diners i ets un bon ciutadà que estalvia recursos per a fer un món sostenible.

Si algú té alguna recepta senzilla per estalviar doncs, pots participar donant idees