diumenge, 13 de gener del 2008

last.fm. Una xarxa social aplicada a la radio

Segons la Viquipèdia last.fm és un portal comunitari de música, a més d'una ràdio virtual. Tot el sistema i les aplicacions relacionades són de codi obert. Aquesta web te un projecte germà anomenat Audioscrobbler.
L'avantatge és que aprèn dels usuaris del sistema. Per exemple si a mi m'agrada la música de Beyonce, ell mira els usuaris que també els hi agrada que escolten i llavors et diu si t'agrada la Beyoncé probablement també t'agradarà Destiny's Child, Ciara, Christina Aguilera, Rihanna, Justin Timberlake, Fergie, etc.
A part de Radio té les demés prestacions que qualsevol altre xarxa social, com pot ser convidar amics, cercar usuaris que tinguin els mateixos gustos musicals i fins i tot una pàgina personal per cada usuari (pots veure la meva ).
Finalment et pots baixar una aplicació que a demés de fer de radio, serveix per a utilitzar l'Audioscrobbler que consisteix en analitzar la música que escoltes amb diversos programes reproductors per anar aprenen dels teus gustos musicals dins i fora de last.fm.
Encara que jo sempre he utilitzat el veterà WinAmp i el seu Shoutcast, reconec que last.fm ,m'ha sorprès i de moment seguiré experimentant amb ell. Si algú els vol provar em pot afegir a la seva llista d'amics i poder intercanviar experiències.
Segur que no et podràs resistir, prova-ho !!!!

1 comentari:

Anònim ha dit...

Interessant article. Jo sempre escolto FlaixFm, i ostres la veritat pensava que lastfm éra una altra emisora de radio convencional, però ja veig que no. Salutacions!