diumenge, 26 d’agost del 2007

Clients i companyies de mòbils

El primer manament d’una empresa és mimar als seus clients per aconseguir la seva fidelitat. O almenys això és el que jo pensava. Jo sóc client, segurament no dels millors, de Vodafone, des de fa més de cinc anys i des de fa uns mesos estic observant el comportament de les companyies de telefonia mòbil respecte als seus clients. La meva conclusió és que fan millors tractes als clients de la competència que als seus propis. Això es degut a unes campanyes agressives de captació de clientela, sense tenir en compte el greuge comparatiu que pateixen els que ja són clients. La solució és senzilla, jugar al seu mateix joc : A partir d’ara, quan vulgui canviar de telèfon mòbil, canviaré de companyia. Amb aquest mètode pots canviar de mòbil cada 18 mesos i si no busques anar a l’última amb telèfons, inclús et surten de franc. En resum, les companyies treuen clients a la competència a costa de perdre part de la seva i l’usuari espavilat pot aprofitar-se de la situació sempre que no es fidelitzi a cap companyia. Jo recomanaria a les companyies que es dediquin més a fidelitzar als seus clients amb uns preus mes competitius i segur que a la llarga sortiran guanyant. En aquest sentit, potser Yoigo és la que té una estratègia de màrqueting diferenciada de la resta. Encara que és de les més recents, sense cap mena de dubte haurem d’estar atents a les seves ofertes.