dijous, 28 de febrer del 2008

No llencis l'aigua, que ja la llenço jo

Tots sabem que la sequera s’ha convertit en un greu problema pel nostre país. De fet, ja s’han encès algunes llums d’alarma degut al baix nivell de les reserves hídriques. De fet, avui tenia la intenció de donar algun consell per estalviar aigua a casa d’una forma dràstica. Però avui he llegit una notícia que m’ha deixat estorat i m’ha fet variar els plans d’avui, encara que quan es passi l’emprenyada que porto ja l’escriuré.
La notícia explica que l’ajuntament de Badalona ha denunciat (cosa d’agrair encara que sigui amb retard) que fa tres anys una canonada que porta aigua a Barcelona perd 18.000 litres a l’hora, és a dir, 432.000 litres dia, en total en aquests 3 anys 473.040.000 de litres. I segons es comenta encara continuarà perdent aigua com a mínim un any més. Ara que s’ha sabut volen fer veure que estan interessats en aprofitar part d’aquesta aigua, almenys, fins que l’opinió pública s’oblidi del tema
Aquesta notícia coincideix amb les mesures excepcionals que s’han posat en marxa a causa de la sequera com la prohibició d’omplir piscines, netejar cotxes i la de regar plantes i jardins. A mi em sembla molt bé que la societat es conscienciï de la necessitat de estalviar recursos per arribar a un sistema sostenible, però em tristesa m’adono que aquestes mesures son realment una farsa per quedar bé davant l’opinió pública i dels votants més ecologistes.
Amb aquesta notícia i d’altres que parlen de les grans pèrdues que pateixen les xarxes de distribució d’aigua , es demostra que no hi una autèntica conscienciació per part de les autoritats i organismes relacionats amb l’aigua, sobre la necessitat de ser extremadament curosos amb els nostres escassos recursos.
Quan contemplo meravellat la torre AGBAR (Aigües de Barcelona) penso que els diners, que han estat molts, que ha costat aixecar-la, s’han desviat de la veritable raó de ser de l’empresa, la distribució de l’aigua. Podem construir una torre quan les nostres canonades tenen fuites ?
Encara que avui no vull sentir a parlar d’estalviar aigua, us prometo que demà m’aixecaré amb energies renovades i continuaré reclutant a persones que vulguin ser més sostenibles, us ho prometo !!!